Hoe verras jij je klanten met jouw menukaart tijdens de kerst?

Bekijk de 5 tips voor een prachtige kerstmenukaart

Mooie versierde tafels, heerlijk eten en de bediening die er piekfijn uitziet. Op het moment dat de kerst aanbreekt in de horecabranche is dit aan de orde van de dag. Overal waar je in het restaurant kijkt is het kerst, maar de menukaart wordt vaak achterwege gelaten. In dit blog wordt uitgelegd hoe je nog meer omzet draait met een speciaal gemaakte menukaart voor de kerst.

menukaart

1. Speciaal voor de kerst

Men gaat niet uit eten om het uit eten gaan, maar om kerst te beleven! Maak daarom altijd een aparte menukaart een geef ze die kerstbelevenis. Ook al serveer je het gebruikelijke menu. Bedenk van tevoren goed hoe je de belevenis wil creëren: wat wil je uitstralen met je restaurant tijdens de feestdagen? Laat de menukaart dat weerspiegelen.

 2. Beleving creëren

Geef de kerstsfeer en stijl van je restaurant weer op de menukaart. Gebruik je in de versiering van het restaurant voornamelijk de kleuren rood en zilver? Laat dan deze kleuren ook terugkomen op de menukaart.

 Tip: Zoek je speciaal materiaal met een bepaalde uitstraling? Neem dan contact op met een van onze specialisten via +31 88 091 91 09 of stuur een mail naar maatwerk@printweb.nl. Zij denken met je mee en adviseren je het juiste materiaal voor jouw kerstmenukaart.

 3. Hou je menukaart schoon!

Het klinkt misschien heel logisch, maar toch gebeurt het regelmatig dat menukaarten niet schoon en netjes zijn. Indien dit aan de orde is kunnen jouw gasten een onplezierig  beeld krijgen van je restaurant.  Daarom raden wij een laminaat of plastificering aan. Ontdek de verschillende mogelijkheden op de website: https://www.printweb.nl/alle-producten/menukaarten.html

 4. Hou het simpel

Menukaarten die zich uitvouwen zo groot als een krant is misschien origineel, maar niet handig. Wanneer iets niet als “natuurlijk” wordt ervaren, kan dit irritaties oproepen. Hou om deze reden de menu kaart handzaam, ook voor je kerstmenukaart. De meest toegankelijke maat om te kiezen is een A4-formaat. Blije klanten geven immers meer uit dan gefrustreerde klanten!

 5. Meerdere menukaarten

Verhoog de omzet van je restaurant door verschillende menukaarten. Bij binnenkomst geef je meestal de menukaart en na de bestelling wordt deze weer weggehaald. Laat een aparte drankkaart én één voor de bijgerechten op de tafel liggen. Hierdoor zullen de gasten vaker de kaart erbij pakken en dus meer of duurdere bestellingen doen.

PrintwebBlog