Tips voor het maken van visitekaartjes

“Zolang mijn gegevens er opstaan en mijn klanten mij kunnen bereiken is het prima”, helaas werkt het niet zo. Een visitekaartje is vaak een eerste indruk. En net als bij daten, kan een eerste indruk leiden tot interesse of juist een afknapper! Wat voor indruk geeft jouw kaartje? Printweb geeft zes tips voor het maken van visitekaartjes, zodat jij een goede eerste indruk achterlaat.

visitekaartje

Tip 1: Visitekaartje met foto

Visitekaartjes met foto’s zijn krachtiger en leuker. Ze zijn namelijk persoonlijker dan kaartjes zonder foto. Het helpt mensen jouw gezicht te herinneren en te koppelen aan je bedrijf of naam. Wanneer zij na een maand je visitekaartje weer eens onder ogen hebben, wint jouw kaartje het van een kaartje zonder foto. Ook hier geldt: gebruik een professionele foto!

 

Tip 2: Standaardformaat

Kies een standaardformaat kaartje. Mensen zijn dat gewend en kunnen die handig bewaren. Er kunnen natuurlijk ook uitzonderingen zijn! Mogelijk heb je een hele goede reden om een ander formaat kaartje te hebben. Een voorbeeld zijn de Graphic designers, die moeten laten zien wat zij in huis hebben. Een uitklapbaar kaartje kan ook nog, maar dan moet het relevant zijn.

 

Tip 3: Stevig papier en lamineren

Laat je visitekaartje op stevig (350 grams), gelamineerd papier drukken. Het ziet er mooi uit en geeft een professionele uitstraling.

 

Tip 4: Less is more

Een visitekaartje dient om jezelf kort te presenteren aan je gesprekspartner. Maak er daarom geen complete brochure of boekwerk van. 

 

Tip 5: Voor- en achterkant bedrukken

Op de voorkant van het kaartje zet je een logo of foto met jouw contactgegevens. Op de achterkant kun je dan een slogan of krachtig beeld plaatsen. Op deze manier geef jij je gesprekspartner meer om naar te kijken en heeft hij of zij daardoor je visitekaartje langer in handen. 

 

Tip 6: Gebruik een “call to action”

Eigenlijk zie je nooit een “call to action” op een visitekaartjes staan, terwijl dit wel een mogelijkheid is om ontvangers van jouw visitekaartje aan je te binden. Ook biedt het een aanspreekpunt voor je expertise. Een “call to action” op een visitekaartje van een personal trainer kan bijvoorbeeld zijn: “Tijd voor een sportieve fitness uitdaging?”.