Snel en groots opvallen?

10 tips om op te vallen met een roll-up banner!

Een roll-up banner is al jaren populair presentatiesysteem. In het blog van Printweb ontdek je hoe je kunt opvallen aan de hand van een roll-up banner!

Wat is een Roll-up banner?

Een roll-up banner is vergelijkbaar met een spandoek. Ze zijn haast onmisbaar op beurzen, tijdens presentaties en voor de professionele aankleding van winkels en kantoren. Bij ons kun je een banner maken die voldoet aan jouw eigen specifieke wensen. Wij hebben verschillende formaten, soorten materialen en leveren alle banners inclusief een gratis handige draagtas.

De 10 tips om op te vallen

1. De belangrijkste informatie plaats je bovenaan de banner

Afbeeldingen en teksten worden het vaakst opgemerkt op oog- en borsthoogte. Zorg ervoor dat je de informatie op de juiste hoogte plaatst dan weet je zeker dat jouw boodschap wordt opgemerkt.

 2. Logische leesrichting hanteren

De mens is gewend om van links naar rechts te lezen en van boven naar beneden. Plaats de informatie op de roll-up banner zoals men gewend is om te lezen.

 3. Resolutie van de foto’s zijn hoog

Wil je foto’s plaatsen op jouw roll-up banner? Zorg dan voor een dpi (resolutie) van minimaal 300. Het is zonde als de foto’s op jouw banner niet scherp zouden zijn.

4. Less is more

Beperk de informatie op de banner. Je wil mensen uitnodigen en nieuwsgierig maken om extra informatie te vragen. Als dit lukt ben je namelijk meteen in gesprek met een potentiele klant!

5. Hanteer de “30 – 3 – 30” regel

Er zijn maximaal 5 woorden te lezen vanaf 30 meter. Eén belangrijke zin is te lezen vanaf 3 meter en alle overige informatie is leesbaar vanaf 30 centimeter. Zorg ervoor dat tekst/woorden die mensen nieuwsgierig maken het duidelijkst zichtbaar zijn en gedetailleerde informatie kleiner wordt weergeven.

6. Gebruik kleuren

Kleuren helpen om op te vallen. Gebruik kleuren die samenhangen met bijvoorbeeld je bedrijf. Zorg ervoor dat je niet te veel kleuren gebruikt, want dan komt het chaotisch over.

7. Gebruik de juiste achtergrond- en tekstkleur

Let er op dat alles goed leesbaar is. Hoe groter het contrast tussen de achtergrondkleur en de kleur van de letters hoe beter. Donkere letters op een lichte achtergrond zijn over het algemeen het beste.

8. Gebruik verlichting

Wil je zeker weten dat jouw roll-up banner opvalt? Maak dan gebruik van spotjes. Bij Printweb kan jij jouw banner uitrusten met een 50 Watt Halogeen spot, die je in een handomdraai bevestigt op de stang aan de bovenzijde van het doek.

9. Maak je product groter

Indien je een klein product verkoopt kun je dit natuurlijk een groter podium geven op een doek. Laat het product groot op de banner weergeven en schrijf er een “catchy” tekst bij.

10. Niet te veel informatie op één banner

Wil je veel informatie kwijt op jouw banner? Dan is het verstandig om twee of meerdere roll-up banners te laten maken.